Missie en visie strategie
Goed onderwijs, dat is waar de SARO-scholen zich verantwoordelijk voor voelen. Goed onderwijs, onderwijs dat niet alleen en vanzelfsprekend voldoet aan de algemeen aanvaarde norm van onze maatschappij en ook vooral rekening houdt met wat de Rotterdamse leerling nodig heeft. Of het nu om de cognitieve of de sociale vaardigheden gaat, om een leerling uit een achterstandswijk of een uit een meer bevoorrecht deel van de stad, of het nu om denkers of om doeners gaat. Goed onderwijs, dat leidt naar vervolgonderwijs, of naar de arbeidsmarkt.
Ambities vervlochten
De SARO strategie is een vervlechting van het Dynamisch Koersplan van Kind en Onderwijs Rotterdam en de strategienota van LMC Voortgezet Onderwijs. Hierin lees je de 5 strategische thema's die richtinggevend zijn en cruciaal voor het met elkaar werken aan onze droom: elk kind, elke kans.
(klik op de afbeelding om het document te openen)
Het 'oude' beleidsplan 'Samen Groeien Werkt'
In de LMC-strategienota 'Samen Groeien Werkt' 2023-2027 komen de thema's die onze collega's in de video noemen aan de orde. Klik hier om de PDF te openen of de afbeelding hieronder voor de video.
Benieuwd naar de oude strategieperiode 2018-2022?
Lees meer over de missie, visie en strategie van LMC-VO in de voorgaande strategienota 'Samen groeien: LMC-strategie 2018-2022'. Aan de hand van korte video's zijn de speerpunten uit de strategieperiode uitgelegd.
Bekijk deze '7 pijlers' in de strategievideo's (deel 1 en 2) hieronder. Collega's nemen je hierin mee in hun verhalen uit de praktijk. Van iedere pijler vind je onderaan deze pagina een korte video.
Strategievideo - deel 1 |
Strategievideo - deel 2 |
De 7 pijlers (strategieperiode 2018-2022)
Bekijk de video's waarin collega's je meenemen in hun praktijkverhaal. Laat je inspireren om ook de ruimte te pakken en op jouw manier, de strategie mee te helpen vertalen naar de schoolpraktijk. We gaan graag samen met jou die uitdaging aan.
Pijler 1: De pedagogisch-didactische basis meer dan op orde (kwaliteit)
Pijler 2: De waardevolle relatie van de scholen met het PO
Pijler 3: Het portfolio bestaat uit 24 unieke, kleinschalige scholen
Pijler 4: De optimale doorstroom naar MBO/HBO/WO
Pijler 5: De toegevoegde waarde van het merk LMC-VO voor de scholen
Pijler 6: De herkenbare positie van de school voor ondernemers en de buurt
Pijler 7: De strategische inrichting van scholengroepen